Zoekwoorden analyse voor mkb

zoekwoorden analyse is het proces van het analyseren van de trefwoorden of zoektermen die bezoekers naar uw website brengen via organische en betaalde zoekresultaten. Daarom is trefwoordanalyse het startpunt en de hoeksteen van seo strategieën.

Marketing is inherent analytisch. Het testen van marketingbereik en marketingprestaties is de sleutel tot het optimaliseren van budgettoewijzing en marktbereik. Zoekmarketing is daarin niet anders, en aangezien zoekwoorden de hele SEO campagne bepalen, moet zoekwoord analyse de primaire focus zijn. Door zoekwoorden te analyseren, kun je:

  • Uitgaves optimaliseren: Verdeel budget over succesvolle zoekwoorden en elimineer verkwistende uitgaven voor zoekwoorden die geen resultaten opleveren
  • Conversies verhogen: het identificeren van en focussen op goed converterende zoekwoorden is goed voor het optimaliseren van de conversieratio en het rendement op investering (ROI)
  • Trends ontdekken: kennis van de zoekfrequentie van zoekwoorden geeft inzicht in marktgedrag dat u kunt toepassen op meerdere aspecten van uw bedrijf
  • Geef prioriteit aan uw tijd: leidraden voor zoekwoord prestaties met het belang van campagnes – besteed uw tijd aan het optimaliseren van gebieden die de grootste impact hebben op uw bedrijfsresultaten
  • Nieuwe markten ontdekken: gebruik trefwoord analyse om uw langetermijninspanningen uit te breiden en meer specifieke trefwoord vragen en bijbehorende warme leads te ontdekken

Ondanks alle voordelen besteden de meeste bedrijven lang niet genoeg tijd aan trefwoord analyse, omdat het tijdrovend en repetitief is. Wil je weten welke kansen er voor jouw website liggen op het gebied van zoekwoorden analyse voor mkb? Vraag direct een gratis zoekwoorden SEO analyse aan.

Waarom een zoektermen analyse

Gratis zoektermen analyse

Dit maakt ons trots

Wat is zoekwoorden analyse

Zoekwoord analyse helpt om het aantal conversies te verhogen, nieuwe markten te vinden en de uitgaven te optimaliseren, maar het vereist tijdrovend onderzoek en besluitvorming om uw zoekwoord concurrentie te verslaan. Visual District tilt de analyse van de zoekwoorden van jouw website een stap verder door niet alleen jouw zoekwoorden te analyseren, maar ook acties voor te stellen en je activiteit te automatiseren voor de beste efficiëntie en resultaten.

Door te begrijpen welke zoekopdrachten gekwalificeerde bezoekers in zoekmachines typen, kunnen zoekwoorden marketeers hun inhoud en bestemmingspagina’s beter aanpassen om meer verkeer te genereren en de conversieratio’s te verhogen. Om deze reden is trefwoord analyse een belangrijke stap om uit te voeren in een SEO strategie

Hoe werkt Zoekwoorden analyse?

Zoekwoorden zijn termen en relevante antwoorden op de “zoekopdrachten” die in de zoekmachines zijn ingevoerd. Het zijn die essentiële elementen van alle geschreven inhoud / blogs of artikelen die online worden gepubliceerd en die bepalen waar het om gaat.

Deze trefwoorden vallen in drie verschillende categorieën: primair, secundair en tertiair. Voor on-page SEO zijn primaire zoekwoorden zinvoller. Ze zijn essentieel voor het optimaliseren van zoekmachines, aangezien het eenvoudige woorden of zinsdelen zijn die betrekking hebben op alle afbeeldingen, video’s, teksten, enzovoort die de webpagina beschrijven en de browsers helpen de juiste site gemakkelijk te vinden.

Zoektermen zijn relevant omdat ze fungeren als een ankerpunt tussen wat mensen zoeken en het type inhoud dat voorziet in hun behoefte. Deze gerichte woorden helpen een pagina om hoger te scoren in zoekmachines en sturen organisch verkeer naar de site vanaf de resultatenpagina’s van zoekmachines (SERP’s).

Het kiezen van het juiste trefwoord is dus erg belangrijk. De keuze van trefwoorden bepaalt wat voor soort verkeer iemand kan ontvangen en dit doel wordt gediend met het proces van zoekwoorden analyse. Door zoekwoorden te analyseren, kunnen de SEO-marketeers de perfecte doelwoorden voor een pagina vinden. Dit proces laat het contentmarketingteam verder begrijpen voor welke content het moet adverteren.

Wat is het verschil met SEO in het algemeen?

SEO-zoekwoordonderzoek is essentieel om de verkoop en de ROI te stimuleren. Er zijn ontzettend veel SEO strategieën, maar zoekwoorden analyse kan gezien worden als het fundament van een SEO strategie. Je focust je immers op zoekwoorden waarop je gevonden wilt worden. Daarom wordt trefwoordonderzoek uitgevoerd om factoren te identificeren: de hoeveelheid conversie, traffic drive, doorklikpercentages en zoekmachinepagina’s (SERP). Zoekwoordonderzoek gaat echter niet alleen over zoekmachine optimalisatie. Het is de basis van al die digitale marketingpraktijken die worden gebruikt om de beoogde klanten te bereiken. SEO-zoekwoordonderzoek sluit aan op de manier waarop organisch zoekverkeer vandaan komt en bepaalt waar de organisatie bekend om staat.

Onze werkwijze

Analyse

Allereerst willen wij de huidige situatie in kaart brengen. We kijken naar jouw website en hoe de markt in elkaar zit, zodat wij een goed beeld creëren voor kansen. De analyse is ook ons nulpunt.

Het doel bepalen

Samen wordt de analyse bekeken en zal duidelijk worden hoe de competitie op de zoektermen is en welke zoektermen niet interessant blijken.

On-page SEO

Aan de hand van het zoekwooordenonderzoek bepalen we de meest geschikte zoekwoorden voor jouw bedrijf. Hiervoor optimaliseren we de huidige pagina’s of maken we nieuwe!

Linkbuilding

Direct na bij de start gaan we ook aan de slag met linkbuilding. We creëren een relevant en kwalitatief sterk backlink profiel om de waarde van het domein te vergroten! Dit zorgt ervoor dat de website beter zal gaan ranken op de bepaalde zoektermen.

Wil je beter gevonden worden op de juiste zoektermen met jouw website?

Heb je een (klein) bedrijf en ook al een website? Ben je het zat om je concurrentie steeds hoger te zien ranken in Google? Visual District biedt zoekwoorden SEO-optimalisaties. Wij zullen alle stappen doorlopen welke nodig zijn voor zoekwoorden SEO, zodat je niet alleen op brede en lange zoektermen gevonden zal worden, maar ook op de krachtige korte zoektermen.

Gratis zoekwoorden analyse

Krijg inzicht in de mogelijkheden van zoekwoorden voor jouw organisatie