Zoekmachine optimalisatie voor MKB

Wil je meer bezoekers naar je website met zoekmachine optimalisatie (SEO)? Onze SEO specialist optimaliseert jouw website om de online vindbaarheid te verbeteren. Hierdoor behaal je hogere posities in zoekmachines zoals Google voor zoekwoorden die jouw potentiële klant echt gebruikt. Zo realiseren we meer leads en / of conversie om jouw bedrijf online te laten groeien.

Wil je weten welke kansen er voor jouw website liggen op het gebied van zoekmachine optimalisatie voor mkb? Vraag direct een gratis SEO analyse aan.

Waarom een SEO analyse

Gratis SEO analyse

Dit maakt ons trots

Waarom is SEO belangrijk?

Meer dan 50% van de website bezoeken zijn afkomstig uit organische zoekresultaten (SEO) en 40% van het totaal aantal website verkopen komt tot stand uit verkeer afkomstig van organische zoekmachine verkeer. Het aantal klikken op een organisch zoekresultaat ligt hoger dan het aantal klikken op advertenties. Een hoge zoekmachine ranking op zoekwoorden waar jouw klanten op zoeken genereert dus meer website bezoekers en deze klikken afkomstig uit de zoekmachines zijn ook nog eens gratis!

Wat is zoekmachine optimalisatie?

SEO staat voor ‘zoekmachineoptimalisatie’. Het doel is om zowel de kwaliteit als de kwantiteit van het websiteverkeer en de bekendheid van je merk te vergroten via niet-betaalde (ook wel ‘organische’) resultaten van zoekmachines.

Het gaat erom dat je kunt begrijpen waar mensen online naar zoeken, de antwoorden die ze zoeken, de woorden die ze gebruiken en het soort inhoud dat ze willen consumeren. Als je de antwoorden op deze vragen kent, kun je in de mensen bereiken die online op zoek zijn naar de oplossingen die jij als bedrijf aanbiedt.

Zoekmachines zijn antwoordapparaten. Ze doorzoeken miljarden stukjes inhoud en evalueren duizenden factoren om te bepalen welke inhoud het meest waarschijnlijk uw vraag beantwoordt.

Zoekmachines doen dit allemaal door alle beschikbare inhoud op internet (webpagina’s, pdf’s, afbeeldingen, video’s, enz.) Te bekijken en catalogiseren via een proces dat bekend staat als ‘crawlen en indexeren’, en deze vervolgens te ordenen op hoe goed deze overeenkomt met de zoekopdracht in een proces dat we ‘rangschikking’ noemen.

Waar bestaat SEO uit?

SEO bestaat uit verschillende elementen, en weten wat ze zijn en hoe ze werken, is essentieel om te begrijpen waarom SEO zo belangrijk is. Kortom, SEO is belangrijk omdat het je website beter zichtbaar maakt, en dat betekent meer verkeer en meer mogelijkheden om prospects om te zetten in klanten.

Daarnaast is het ook een waardevol hulpmiddel voor merkbekendheid, het opbouwen van relaties met potentiële klanten en het positioneren van jezelf als een autoriteit en betrouwbare expert in je vakgebied.

Zoekwoorden

Het is een hele tijd geleden dat zoekwoorden analyse het enige SEO-techniek was die ertoe deed, maar dat betekent niet dat ze niet meer cruciaal zijn. Het verschil is dat zoekwoorden tegenwoordig goed onderzocht, zorgvuldig gekozen en oordeelkundig in je content moeten worden gebruikt om effectief te zijn. Maar wat zijn zoekwoorden precies? zoekwoorden zijn woorden en woordgroepen die potentiële klanten gebruiken om online inhoud te vinden, en die merken vervolgens kunnen gebruiken om in contact te komen met potentiële klanten die op zoek zijn naar hun producten en diensten.

Bij het onderzoeken van zoekwoorden is het belangrijk om te zoeken naar zoekwoorden met hoge zoekfrequenties en weinig concurrentie en om short-tail-zoekwoorden (zoals hond), long-tail-zoekwoorden (zoals terriërpuppy’s te koop) en lokale zoekwoorden (zoals puppy’s te koop in Amsterdam) om aan jouw content te werken. Je kunt ook trefwoorden gebruiken om al je titels, URL’s en andere SEO-elementen op de pagina te optimaliseren.

Content

Content is een essentieel onderdeel van SEO omdat het de werkende motor is dat gebruikt wordt om doelgroepen te bereiken en te betrekken. Als je bijvoorbeeld een kwekerij hebt en je zichtbaarheid wilt vergroten, kan je een reeks blogs publiceren over tuinieren, het kiezen van de juiste plantensoorten, kweektips en meer. Als een persoon die iets over tuinieren wilt weten vervolgens op zoek gaat naar die informatie, komt deze persoon je blog tegen en zou je een beginnende klant relatie met die prospect kunnen opbouwen door waardevolle informatie te verstrekken. Als het voor deze persoon bijvoorbeeld tijd word om een ​​plant te kopen, is jouw kwekerij het eerste waar aandacht wordt. De inhoud van vandaag moet educatief zijn, maar ook interessant, relevant, boeiend en deelbaar. Content is er in verschillende vormen, waaronder:

  • Webpagina-inhoud
  • Videos
  • Blogs
  • Infographics
  • Podcasts
  • Whitepapers en e-books
  • Social media berichten
  • Lokale vermeldingen

Off-Page SEO

Off-page SEO omvat externe optimalisatie onderdelen die buiten je site plaatsvinden in plaats van op de website. De belangrijkste techniek die wordt gebruikt voor off-page SEO is het opbouwen van backlinks, aangezien hoogwaardige backlinks naar je site vanaf externe sites zoekmachines vertellen dat jouw site waardevol en van hoge kwaliteit is, en dit bouwt autoriteit op.

Er zijn veel tactieken om het bouwen van een backlink te maken, en enkele van de huidige best practices zijn onder meer gastbloggen, het maken van veel infographics die veel worden gedeeld en het vermelden van influencers in je inhoud.

Local SEO

Local SEO wordt steeds belangrijker naarmate steeds meer mensen mobiele apparaten gebruiken om te zoeken. Tegenwoordig wordt 57% van alle zoekopdrachten uitgevoerd vanaf tablets en smartphones, en de helft van die zoekopdrachten is lokaal bedoeld.

Als je bijvoorbeeld een restaurant hebt, zou lokale SEO ervoor zorgen dat wanneer mensen in jouw omgeving op zoek zijn naar het beste restaurants in de stad, ze jouw site tegenkomen. Naast het gebruik van lokale zoekwoorden, omvatten andere praktische tips voor lokale SEO het claimen van directory vermeldingen, het maken van locatie specifieke pagina’s voor je site en het maken van pagina’s voor jouw bedrijf op Google Mijn Bedrijf, Google+ en Google Maps.

Waarom is het inzetten van zoekmachine optimalisatie belangrijk?

Terwijl betaalde advertenties, sociale media en andere online platforms verkeer naar websites kunnen genereren, wordt het grootste deel van het online verkeer geworven uit zoekmachines.

Organische zoekresultaten omvatten meer digitaal onroerend goed, lijken geloofwaardiger voor slimme zoekers en ontvangen veel meer klikken dan betaalde advertenties.

SEO is ook een van de weinige online marketingkanalen die, mits het correct wordt gebruikt,  in de loop van de tijd verkeer kan blijven genereren. Als je een kwalitatief stuk content levert dat het verdient om op de juiste zoekwoorden te worden gerangschikt, kan je verkeer in de loop van de tijd blijven groeien, terwijl advertenties continue financiering nodig hebben om verkeer naar uw site te leiden.

Zoekmachines worden slimmer, maar hebben nog steeds onze hulp nodig.

Door jouw site te optimaliseren, lever je betere informatie aan zoekmachines, zodat jouw inhoud correct kan worden geïndexeerd en weergegeven in zoekresultaten.

Onze werkwijze

Analyse

Allereerst willen wij de huidige situatie in kaart brengen. We kijken naar jouw website en hoe de markt in elkaar zit, zodat wij een goed beeld creëren voor kansen. De analyse is ook ons nulpunt.

Zoekwoordenonderzoek

Zodra wij bekend zijn met de markt waarin jouw website opereert, gaan wij aan de slag met het onderzoeken van zoekwoorden welke populair zijn. Wij kijken naar de zoektermen waar al gescoord op wordt, maar ook naar nieuwe kansen.

Technische SEO

Als eerste stap in de uitvoering gaan wij aan de slag met het verwerken van technische fouten op de website. De techniek is immers de basis van jouw website!

On-page SEO

Aan de hand van het zoekwooordenonderzoek bepalen we de meest geschikte zoekwoorden voor jouw bedrijf. Hiervoor optimaliseren we de huidige pagina’s of maken we nieuwe!

Linkbuilding

Direct na bij de start gaan we ook aan de slag met linkbuilding. We creëren een relevant en kwalitatief sterk backlink profiel om de waarde van het domein te vergroten!

Waarom zoekmachine optimalisatie door Visual District?

Visual District hanteert een data-gedreven aanpak. Wij focussen ons enkel op digital marketing aspecten waar wij gespecialiseerd in zijn. Door continue uitgebreide trainingen te volgen en te werken met de meest actuele technologie en tools ondersteunen wij onze klanten om maximale conversie te behalen.

Wij focussen ons op het MKB-segment, omdat veel bedrijven wel de voordelen willen, maar niet de kennis van een online marketingafdeling in-house hebben. Wil je weten welke kansen er voor jouw website liggen op het gebied van zoekmachine optimalisatie? Vraag direct een gratis SEO analyse aan.

Gratis SEO analyse

Krijg inzicht in de mogelijkheden van SEO voor jouw organisatie