Zoekmachine optimalisatie voor MKB

Wil je meer bezoekers naar je website met zoekmachine advertising (SEA)? Onze SEA specialist optimaliseert jouw website om gevonden te worden op jouw belangrijkste zoektermen. Hierdoor word je beter zichtbaar in zoekmachines zoals Google voor zoekwoorden die jouw potentiële klant echt gebruikt. Zo realiseren we meer leads en/ of conversie om jouw bedrijf online te laten groeien.

Wil je weten welke kansen er voor jouw website liggen op het gebied van zoekmachine adverteren voor mkb? Vraag direct een gratis SEA analyse aan.

Waarom een SEA analyse

  • Gratis SEA analyse t.w.v. €295,-
  • Uitgevoerd door een SEA-specialist en dus geen geautomatiseerd rapport
  • Krijg inzicht in verbetering in: Techniek, on-page, off-page en content
  • Meten is weten, verhoog je online conversie door verbeteringen door te voeren.

Gratis SEA analyse

Krijg inzicht in de mogelijkheden van SEA voor jouw organisatie

Waarom is SEA belangrijk?

In tegenstelling tot SEO, heeft SEA direct effect. Dit is dan ook het grootste voordeel. Een campagne is namelijk direct vanaf het begin specifiek gericht op jouw gekozen doelgroep die mogelijk geïnteresseerd is in jouw product of dienst. Je kunt dus heel gericht adverteren op de mensen welke al op zoek zijn naar het product of dienst. Ongeveer 95% van de Nederlandse bevolking gebruikt Google regelmatig. Dit betekent dat vrijwel elke doelgroep Google gebruikt en zij hier te bereiken is. Zelf bepaal je het budget dat je maandelijks wilt besteden aan het adverteren via een zoekmachine. Er zullen geen andere onverwachte kosten bij komen. Zo zal je niet voor verrassingen komen te staan.

Wat is zoekmachine adverteren?

SEA staat voor Search Engine Advertising, ook wel bekend als zoekmachine adverteren. Het verschil met SEO (Search Engine Optimization) is dat er voor SEA betaalt wordt voor het vertonen van bijvoorbeeld een website in de zoekresultaten. Aan de boven- of zijkant van een zoekmachine kan geadverteerd worden. Deze plekken zijn gereserveerd voor advertenties. Advertenties kunnen uit video’s, maar ook uit beelden of teksten bestaan. Met SEA genereer je verkeer naar je website in een korte tijd. Je doet dit door te adverteren op zoekwoorden en hiervoor budget ter beschikking te stellen. Je doel is om zo veel mogelijk relevant verkeer uit je campagnes te halen, tegen lage kosten.

Waarom is het inzetten van zoekmachine adverteren belangrijk?

Door het inzetten van de juiste zoekwoorden in combinatie met een aantrekkelijke advertentietekst kan heel specifiek de juiste doelgroep bereikt worden. Het is daarom dan ook één van de meest effectieve marketing kanalen om meer bezoekers en conversies te behalen op je website. In tegenstelling tot Zoekmachine Optimalisatie, waar een heel proces aan vooraf gaat om zichtbaarheid in de zoekmachines te creëren, kun je met SEA deze zichtbaarheid direct realiseren. Wanneer ervoor wordt gekozen om SEA in te zetten moet de adverteerder beschikken over een maandelijks budget dat besteed gaat worden in Adwords.

Onze werkwijze

Analyse

Allereerst willen wij de huidige situatie in kaart brengen. We kijken naar jouw website en hoe de markt in elkaar zit, zodat wij een goed beeld creëren voor kansen. De analyse is ook ons nulpunt.

Zoekwoordenonderzoek

Zodra wij bekend zijn met de markt waarin jouw website opereert, gaan wij aan de slag met het onderzoeken van zoekwoorden welke populair zijn. We bekijken ook direct wat de mogelijke kosten zijn voor deze zoektermen.

Campagne opzetten

Als eerste stap in de uitvoering gaan wij aan de slag met creëren van campagnes voor de geselecteerden zoektermen. We bepalen samen welke strategie het beste bij jouw doel past.

Optimaliseren

Zodra de advertenties draaien blijven wij continue analyseren welke advertenties en zoektermen wel en niet werken. Hierdoor haal je het maximale resultaat uit jouw advertentiebudget.

Waarom zoekmachine adverteren door Visual District?

Om te beginnen met SEA is het belangrijk om de juiste kennis te hebben en er ook tijd voor te hebben om te kunnen optimaliseren. Visual District hanteert een data-gedreven aanpak. Wij focussen ons enkel op digital marketing aspecten waar wij gespecialiseerd in zijn. Door continue uitgebreide trainingen te volgen en te werken met de meest actuele technologie en tools ondersteunen wij onze klanten om maximale conversie te behalen.

Wij focussen ons op het MKB-segment, omdat veel bedrijven wel de voordelen willen, maar niet de kennis van een online marketingafdeling in-house hebben. Wil je weten welke kansen er voor jouw website liggen op het gebied van zoekmachine adverteren? Vraag direct een gratis SEA analyse aan.

Gratis SEA analyse

Krijg inzicht in de mogelijkheden van SEA voor jouw organisatie