5 AI Copywriting Tools om het schrijven van content te vergemakkelijken

Copywriting is moeilijk. Of je nu productbeschrijvingen of PPC-advertenties schrijft, er komt een enorme hoeveelheid werk bij kijken, en de repetitieve aard van de taken kan je creativiteit uitputten.

Kun je een machine een paar instructies geven en hem boeiende teksten laten schrijven terwijl jij je op dringender taken concentreert?

Dat is nu mogelijk, dankzij AI-copywritingtools op basis van machinaal leren. Ik zal je laten zien hoe het werkt en hoe het je marketingstrategie kan veranderen.

Wat is AI Copywriting en hoe werkt het?

AI-copywriting is in wezen computer-gegenereerd schrijven dat wordt gemaakt met behulp van tools voor natuurlijke taalverwerking.

Eerst bepaalt u waar u over wilt schrijven en wat voor soort content u nodig hebt. Dit kan van alles zijn, van een blogpost tot een korte advertentie. Vervolgens stel je bepaalde parameters in die de AI-tool moet volgen. Misschien besluit je bijvoorbeeld dat je een social media-post wilt voor een nieuwe yogales.

Zodra de machine de instructies heeft ontvangen, genereert hij content op basis van deze parameters door soortgelijke, reeds bestaande content op het web te analyseren en te verwerken tot iets nieuws dat plagiaatvrij is.

Hoe gebruiken bedrijven AI-copywriting? Ik zal je een voorbeeld geven.

JPMorgan Chase gebruikte een AI-tool voor copywriting om zijn CTA’s en online advertentieteksten voor home equity lines of credit te verbeteren. Ze vroegen menselijke copywriters om een vergelijkbare taak uit te voeren, en vergeleken vervolgens de resultaten.

De bevindingen? Terwijl de “menselijke” kopie 25 home equity aanvragen genereerde, genereerde de AI kopie er 47. Met de hulp van AI, JPMorgan Chase gegenereerd meer potentiële klanten dan voorheen. Indrukwekkend, toch?

Waarom zou je een AI Copywriting Tool gebruiken?

Er zijn een paar redenen waarom marketeers en copywriters AI copywriting tools zouden kunnen uitproberen.

Ten eerste bespaart AI-copywriting je tijd. Deze tools kunnen veel sneller gegevens analyseren dan mensen dat kunnen, dus ze kunnen direct volledige artikelen genereren. Ze werken ook 24/7, dus je kunt letterlijk inhoud maken in je slaap!

Denk er ook eens aan hoe handig AI copywriting is. Als je bulkcontent nodig hebt, zoals productbeschrijvingen, neemt AI-copywriting deze taken voor je over, zodat jij je kunt richten op meer veeleisende marketingtaken zoals leadgeneratie en KPI-tracking.

Tot slot kunnen AI-tools voor copywriting je behoeden voor het gevreesde writer’s block, waar elke schrijver wel eens mee te maken krijgt. Of je nu hulp nodig hebt bij het brainstormen over ideeën of het genereren van content, een AI-tool kan je helpen om weer aan de slag te gaan.

Als je een drukbezette contentmaker bent met meerdere deadlines of ervan droomt om je contentproductie op te schalen, is het de moeite waard om te onderzoeken hoe AI-copywriting je kan helpen.

AI Copywriting Beperkingen

Zoals elke digitale marketingtool heeft ook AI-copywriting zijn beperkingen.

Ten eerste, hoewel AI-technologie indrukwekkend is, schrijven AI-tools voor copywriting niet echt iets origineels. Vergeet niet dat we het over een machine hebben. Ze worden “gevoed” met artikelen en content geschreven door menselijke copywriters en mixen die door elkaar om iets nieuws te creëren.

AI-tools produceren geweldige kopij, maar alleen omdat het “nieuwe” kopij is, betekent nog niet dat het origineel is.

Bovendien kunnen AI-tools geen menselijke emotie nabootsen. Waarom is dit een nadeel? Wel, emotie is belangrijk in marketing. Als het gaat om het koopgedrag van consumenten, zijn gevoelens zelfs invloedrijker dan welke andere variabele dan ook.

Kortom, hoewel het geweldig is voor bulkprojecten, is AI-copywriting misschien niet zo geschikt voor het schrijven van meer emotionele berichten die een persoonlijk tintje en echt creatief denkwerk vereisen.

Tot slot zijn de AI-tools die we nu hebben niet zo goed in het oppikken van “onhandige” formuleringen. Hoewel de tekst (meestal) grammaticaal logisch is, moet je de tekst nog steeds nalezen om onjuiste zinnen en onhandige bewoordingen te herkennen.

De conclusie? AI-tools voor copywriting kunnen uw marketinginspanningen ondersteunen, dat is zeker, maar ze zijn geen complete vervanging voor menselijke contentcreatie. Zie ze gewoon als een ander zeer nuttig gereedschap in je gereedschapskist.

5 AI-copywriting tools voor het creëren van content

Klaar om een aantal AI copywriting tools uit te proberen? Er zijn er genoeg, maar hier zijn de vijf die ik je voorstel als eerste te proberen.

1. CopyAI

Heb je een writer’s block? CopyAI is er om je te helpen. Van brainstormen over onderwerpen tot het maken van social media posts, CopyAI helpt je binnen een paar minuten van vastzitten naar inspiratie.

Hoe werkt het? Het is een eenvoudig genoeg concept. CopyAI maakt gebruik van een zeer geavanceerd machinetaalmodel, GPT-3, om vrijwel direct authentieke, mensachtige teksten te produceren. U selecteert een type tekst, geeft een aantal woorden, zinnen en beschrijvingen op waarop u de inhoud wilt baseren, en CopyAI doet de rest.

Belangrijkste kenmerken

CopyAI is heel eenvoudig aan de slag te gaan. Je hoeft maar een paar woorden op te geven om binnen een paar seconden teksten te genereren, zoals Instagram-onderschriften, productbeschrijvingen en zelfs productwaardeproposities.

CopyAI onderscheidt zich echter door een reeks tools voor het genereren van ideeën. Of je nu een idee voor een virale post nodig hebt of gewoon niet weet waar je nu weer over moet schrijven, CopyAI brengt je weer in beweging.

Prijs

U kunt kiezen uit twee pakketten. Het “Solo” pakket kost $420 per jaar (maandelijks gefactureerd voor $35) of $49 voor doorlopende maandelijkse abonnementen, en het geeft u toegang tot alle CopyAI tools, onbeperkte runs en 24-uurs ondersteuning.

Het “Multiple Seats” pakket is beter voor grotere bedrijven omdat het tools voor samenwerking bevat om meerdere teams te ondersteunen. Prijzen zijn op aanvraag.

Weet u niet zeker of CopyAI iets voor u is? U kunt het zeven dagen gratis uitproberen.

2. Wordtune

Heb je moeite om precies te zeggen wat je bedoelt? Wordtune kan u helpen de juiste woorden te vinden. Deze AI-copywritingpartner werkt in realtime met je samen en helpt je bij het herformuleren en herformuleren van je content, zonder dat dit ten koste gaat van de stroom, toon of betekenis.

Omdat het geen volwaardige artikelgenerator is zoals CopyAI, is het het meest geschikt voor marketeers die zelf teksten willen schrijven en hulp nodig hebben bij het vormgeven ervan. Het kan je tijd besparen door je te ergeren aan woordkeuze en zinsbouw, terwijl het je de creatieve vrijheid geeft om je content te schrijven.

Belangrijkste kenmerken

Wordtune is ontworpen met de kritische contentschrijver in gedachten en kan helpen met alles van zinslengte tot het herschrijven van volledige artikelen. Dit kan geweldig zijn voor marketeers die content op verschillende platforms willen hergebruiken en hulp nodig hebben bij het samenvatten en herschrijven van hun tekst.

Zodra u de Chrome-extensie toevoegt, kunt u deze direct gebruiken op populaire websites zoals Twitter, Grammarly en LinkedIn, waardoor het een van de meest efficiënte AI-hulpprogramma’s voor copywriting en grammatica is die er zijn.

Prijs

Als je alleen hulp wilt bij het herformuleren van een zin of twee, is er een gratis plan.

Als je echter toegang wilt tot functies zoals zinslengtecontrollers, tooncontrollers en woordzoekers, meld je dan aan voor Premium. Je kunt $24,99 per maand betalen of geld besparen en $119 voor een jaar betalen. U krijgt dan toegang tot alle functies, behalve teamfacturering.

Hebt u een groter bedrijf of werken meerdere teams samen? Bekijk dan het Premium voor Teams-niveau. De prijzen variëren afhankelijk van de omvang van de services die u nodig hebt.

3. Copysmith

Hulp nodig bij het opschalen van je marketing en het stimuleren van groei door middel van copy? Kijk dan eens bij Copysmith.

Of je nu een freelancer bent of een in-house marketing team leidt, Copysmith geeft je de tools die je nodig hebt om je groei daadwerkelijk te versnellen door middel van op maat gemaakte marketing, niet alleen om geweldige teksten te maken.

Belangrijkste kenmerken

Copysmith biedt een indrukwekkende reeks tools voor drukke marketingteams en copywriters.

Als je bijvoorbeeld een online winkel hebt, kan Copysmith een hele FAQ-sectie voor je genereren plus onbeperkte productbeschrijvingen. Taglines nodig om je merk te profileren? Copysmith kan je merkvisie omzetten in pakkende, memorabele advertentieteksten, en je kunt al je klantenteksten op één plek opslaan.

Prijs

Helaas is er geen gratis optie, maar als je graag wilt betalen voor AI copywriting ondersteuning, heb je drie keuzes.

Ten eerste hebben we het starterspakket. Voor een jaarabonnement betaal je $192, wat neerkomt op $16 per maand. U kunt echter ook kiezen voor een maandabonnement, dat $19 per maand kost. Voor dat geld krijg je 20 plagiaatcontroles per maand, Google Ad-integraties en Chrome-extensies, zodat je in je browser toegang hebt tot ondersteuning voor copywriting.

Vervolgens is er het Professional-niveau, dat $600 per jaar kost (wat neerkomt op $50 per maand) of $59 voor een maandabonnement. Je krijgt alles wat in het Starter-pakket zit, plus extra plagiaatcontroles en 100 gegenereerde blogberichten om je creatieve geesten aan het werk te zetten.

Tot slot is er het Enterprise-pakket, dat $5.088 per jaar kost of $499 als u maandelijks betaalt. Het wordt geleverd met onbeperkte plagiaatcontroles en blogideeën, plus een reeks integraties waaronder Shopify, zodat u nooit meer vastzit voor een productbeschrijving!

4. Wordsmith

Bent u voor uw dagelijkse besluitvorming sterk afhankelijk van gegevens? Zo ja, kijk dan eens naar Wordsmith. Dit platform genereert natuurlijk klinkende inhoud op basis van de analyse van grote datasets, zodat u het kunt gebruiken voor alles van journalistiek tot financiële verslaggeving.

Belangrijkste kenmerken

Net als Copysmith, draait Wordsmith om schaalgrootte. Het enige wat je hoeft te doen is één sjabloon maken, een paar variabelen instellen, en Wordsmith genereert meerdere alternatieve scripts. Zo kun je bijvoorbeeld chatbot scripts schrijven voor het beantwoorden van verschillende complexe klantverzoeken of een video game script schrijven.

Wordsmith is ook geweldig voor het presenteren van financiële gegevens in begrijpelijk Engels om u te helpen met uw financiële rapportage en tracking behoeften: De AP gebruikt het om elk kwartaal meer dan 3.000 financiële rapporten te publiceren!

Prijs

De prijsstructuur is niet openbaar, dus u moet een gratis demo aanvragen en Wordsmith iets meer vertellen over uw bedrijf en inhoudelijke behoeften om een offerte te krijgen.

5. Writesonic

Op zoek naar een AI-tool die je kunt schalen naarmate je bedrijf groeit? Writesonic is misschien iets voor jou.

“Getraind” op succesvolle kopie van populaire merken, kan Writesonic u helpen genereren alles van landingspagina’s op Facebook-advertenties, en het is ontworpen om uw kansen van ranking goed op zoekmachines te maximaliseren. Selecteer gewoon een sjabloon en leveren een paar regels van de beschrijving, en Writesonic zal meerdere kopie voorbeelden voor u om uit te kiezen.

Belangrijkste kenmerken

Writesonic is geweldig voor marketeers die willen hun meer alledaagse schrijven taken, zoals welkomst e-mails en SEO meta beschrijvingen te automatiseren. De facturering structuur is echt flexibel, zodat u uw pakket schaal aan uw evoluerende zakelijke behoeften aan te passen.

Echter, een van de opvallende functies is de landing page generator. Door slechts een paar belangrijke gegevens in te voeren, kunt u direct een geoptimaliseerde, aantrekkelijke landingspagina genereren. Bekijk hier een voorbeeld van een landingspagina voor Monday.com.

Prijs

Er zijn drie prijsniveaus.

  • Starter: Het is $29 per maand (of $25 per maand als u voor een jaarabonnement betaalt) om 75 credits te krijgen en toegang tot basisfuncties zoals SEO tags en de content rephraser.
  • Professioneel: U kunt $99 betalen voor een maandelijks doorlopend abonnement, maar het is goedkoper om een jaarabonnement te kopen en $89 per maand te betalen. U bent echter beperkt tot 150 credits per maand voor functies zoals blog outlines.
  • Zakelijk: Komt binnen op $449 per maand voor jaarlijkse abonnementen of $499 voor een enkele maand, krijg je alles in het Professional pakket plus 1200 credits voor geavanceerde functies zoals volledige artikel schrijven.

Writesonic biedt 10 gratis credits, zodat u kunt controleren of de functionaliteit voordat u zich vastlegt aan een betaald pakket. U kunt ook betalen-als-je-gaat in plaats van een maandelijks abonnement te kopen als uw inhoud behoeften variëren van maand tot maand.

Conclusie

Of je nu een digitale marketeer bent of een drukbezette copywriter, AI-tools voor copywriting kunnen je helpen je contentcreatie te schalen en je zakelijke doelen te bereiken. Ze zijn gemakkelijk te leren en leuk om te gebruiken, en het beste van alles is dat ze natuurlijke, boeiende teksten produceren om je contentbehoeften te ondersteunen.

Omdat elke AI-tool voor copywriting een beetje anders is, kun je hem het beste eerst een paar keer gratis uitproberen voordat je tot aankoop overgaat. Op die manier krijg je een idee van hoe de tools werken en welke jouw bedrijfsstrategie het beste ondersteunt.

Heb jij al AI-copywritingtools geprobeerd?

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Wil je meer websiteverkeer?

Bij Visual District zijn we vastbesloten om een bedrijf te laten groeien. Onze enige vraag, is dit jouw bedrijf?

    Over Visual District

    Bij Visual District zijn we vastbesloten om een bedrijf te laten groeien. Onze enige vraag, is dit jouw bedrijf?

    Wil je meer websiteverkeer?

    Bij Visual District zijn we vastbesloten om een bedrijf te laten groeien. Onze enige vraag, is dit jouw bedrijf?

      Online Marketing inzetten voor jouw online succes?

      Maak een afspraak als je meer website verkeer en een verhoging van conversie wilt.