10 voorbeelden van de beste Instagram bio’s voor kleine bedrijven

Instagram is enorm populair. Het populaire platform is het vijfde meest gebruikte sociale medianetwerk ter wereld, met meer dan 1,2 miljard gebruikers. Als je niet aanwezig bent op Instagram, mis je het opbouwen van een publiek en het verhogen van je omzet.

Om het meeste uit Instagram te halen, moet je een pakkende Instagram bio maken, zodat gebruikers een duidelijk, beknopt beeld krijgen van wie je bent, waar je voor staat en vooral wat je ze te bieden hebt.

Hier zijn tien van de beste Instagram biografieën voor kleine bedrijven en we leggen uit waarom ze goed zijn. We zullen ook tips geven voor het maken van een eigen sterke biografie en welke must-haves je in jouw bedrijfsaccount moet opnemen.

De 10 beste Instagram bio’s voor kleine bedrijven

Hier zijn verschillende Instagram biografieën voor kleine bedrijven die de juiste trigger raken en waarom. We hebben ook tips & tricks verwerkt die je voor je eigen bedrijf kunt gebruiken.

1. Ellevest

Online Marketing bureau voor Zoekmachine optimalisatie (SEO), webdesign, Zoekmachine Adverteren (SEA) voor MKB

Ellevest is een digitaal investeringsplatform. CEO Sallie Lee Krawcheck was mede-oprichter van het bedrijf om vrouwen in staat te stellen meer controle te krijgen over hun financiële toekomst.

Waarom deze Instagram bio sterk is

De Ellevest Instagram bio werkt omdat het duidelijk aangeeft voor wie het bedrijf is (door vrouwen, voor vrouwen), de branche waarin het zich bevindt (financiële dienstverlening) en het type bedrijfsmodel dat het gebruikt (op basis van lidmaatschap). Dit geeft de lezer een goed idee van de doelgroep en wat ze met de service zullen bereiken. Het bedrijf heeft ook een Linktree-link in zijn bio, een platform waarmee je extra links kunt laten zien naar inhoud die je met je volgers wilt delen. Deze link verwijst gebruikers naar blogposts van meerdere merken en webpagina’s met leden.

Dit kun je gebruiken voor je eigen bedrijf. Een Linktree-link is tenslotte niet alleen een mogelijkheid om inhoud te delen: Je kunt mensen rechtstreeks naar jouw bestemmingspagina’s leiden via Instagram, waardoor de ruis wordt onderbroken, zodat ze gemakkelijker bij je kunnen kopen.

2. Pura Vida bracelets

Online Marketing bureau voor Zoekmachine optimalisatie (SEO), webdesign, Zoekmachine Adverteren (SEA) voor MKB

Pura Vida, wat in het engels “Pure Life” betekent, is meer dan alleen een armbandverkoper. Het bedrijf heeft een gemeenschap van meer dan 800 ambachtslieden in landen als Costa Rica, El Salvador en India die geld verdienen met het maken van zelfgemaakte sieraden.

Waarom deze Instagram bio sterk is

Ten eerste is de Pura Vida Bracelets Instagram bio gestructureerd met verschillende emoji’s, wat ruimte bespaart en een leuke sfeer afgeeft. ‘Fun’ werkt hier omdat het bedrijf tonnen kleurrijke afbeeldingen heeft van lachende mensen die de producten laten zien.

Ten tweede helpen de emoji’s als opsommingstekens duidelijk de belangrijkste aandachtsgebieden van de bio aangeven, met name ‘GRATIS VERZENDING’. Dit is goed voor kleine bedrijven om te benadrukken, vooral als je belangrijkste concurrenten dit niet aanbieden.

Ten slotte is de hashtag van het merk, #PuraVidaBracelets, een leuke touch. Detailhandelaren in het kleinbedrijf kunnen overwegen om een gepersonaliseerde hashtag te implementeren als een manier om op sociale media de merkbekendheid te meten en USP’s te delen op sociale media, terwijl ze de naam van hun merk naar buiten brengen.

3. The Freckled Hen Farmhouse

Online Marketing bureau voor Zoekmachine optimalisatie (SEO), webdesign, Zoekmachine Adverteren (SEA) voor MKB

The Freckled Hen Farmhouse, gemaakt door lifestyleblogger Natalie Freeman en haar man Luke, is zowel een fysieke winkel als een online winkelbestemming. Deze winkel heeft alles, van huishoudelijke artikelen tot lokale producten tot tuinbenodigdheden.

Waarom deze Instagram bio sterk is

De Instagram bio van Freckled Hen Farmhouse is geschikt voor zowel offline als online kopers.

De bio bevat de openingstijden, lokale bezorgopties en telefoonnummer. Bovendien tagged het bedrijf zijn huurhuisje in de bio, waardoor loyale klanten meer kansen krijgen om geld aan het merk uit te geven. Ten slotte bevat het een Linktree-link die leidt naar de winkelwebsite, de aanmeldingspagina voor de nieuwsbrief en seizoensgebonden en het hele jaar door categoriepagina’s.

Als je een klein bedrijf bent met een online en offline ruimte, is het een slim idee om al je klanten aan te spreken in je Instagram-bio.

4. Lush Cosmetics

Online Marketing bureau voor Zoekmachine optimalisatie (SEO), webdesign, Zoekmachine Adverteren (SEA) voor MKB

Lush is een door waarden gedreven merk. Het in Londen opgerichte cosmeticabedrijf is trots op zijn verse producten, geen onnodige ingrediënten en dierproefvrij testen.

Waarom deze Instagram bio sterk is

In tegenstelling tot onze andere voorbeelden, houdt de Instagram bio van Lush Cosmetics het kort en krachtig en zegt: “We creëren een cosmetica-revolutie om de planeet te redden”, gevolgd door twee emoji’s, de hashtag van het merk en een Linktree-link.

De boodschap is direct, en woorden en uitdrukkingen als “revolutie” en “red de planeet” voelen gedurfd en opwindend aan als ze afkomstig zijn van een make-upmerk. Wij vinden dat kleine merken moeten en kunnen experimenteren met hoe ze hun bedrijf omschrijven, zolang het maar relevant aanvoelt, anders komt het over als verwarrend, of erger nog, niet authentiek.

Deze bio is ook een goed voorbeeld dat je niet alle ruimte van de bio hoeft te gebruiken alleen omdat je die ruimte hebt. Dat is op zichzelf een afwijking van bomvolle bios en zelfs een beetje verrassend. Onze hersenen houden van nieuwigheid, dus wees niet bang om dingen een beetje anders te omschrijven voor je bedrijf.

5. Later

Online Marketing bureau voor Zoekmachine optimalisatie (SEO), webdesign, Zoekmachine Adverteren (SEA) voor MKB

Later is een toonaangevend Instagram-marketingplatform. Het bedrijf heeft miljoenen gebruikers en professionals, merken en influencers. Zij kunnen de sociale media tool gebruiken om inhoud op Instagram, Pinterest en zelfs TikTok te beheren.

Waarom deze Instagram bio sterk is

Er werken veel dingen in de Later Instagram bio. Ten eerste doet het bedrijf geweldig werk door de naam verder uit te breiden met de service die zij bieden i.p.v. enkel hun naam.

Door de Instagram SEO te verbeteren met relevante zoekwoorden, vergroot het merk de kans om gevonden te worden. Bovendien is ‘Later’ een veelgebruikt woord, dus het is goed om meer context toe te voegen voor zoekers.

Vervolgens stelt het bedrijf dat het het ‘# 1 marketingplatform voor Instagram’ is. Meeliften op SEO, dit is goed om op de markt te brengen aan potentiële gebruikers.

Kleine bedrijven kunnen hun biografie optimaliseren met toepasselijke zoekwoorden en opschepperige prestaties tonen om de aandacht van de lezers te trekken.

6. ALOHA

Online Marketing bureau voor Zoekmachine optimalisatie (SEO), webdesign, Zoekmachine Adverteren (SEA) voor MKB

ALOHA produceert biologische, veganistische en glutenvrije eiwitpoeders, dranken en voedingsmiddelen van USDA. Het merk deelt tal van recepten en UGC op zijn site en sociale mediaplatforms.

Waarom deze Instagram bio sterk is

De ALOHA Instagram bio haalt een pagina uit het boek van Later en beweert dat het bedrijf de leider in de branche is. Hoewel het merk de tekst tot een minimum beperkt, concentreert het zich op de zoekwoorden waar zijn klanten om geven, zoals ‘biologisch’ en ‘plantaardig’.

ALOHA veranderde ook zijn profielfoto om te laten zien dat het een Certified B Corporation word genoemd. Deze bedrijven moeten onder meer voldoen aan strenge sociale en milieunormen. Als jouw bedrijf een prestigieuze onderscheiding heeft of een grote prijs heeft gewonnen, is het de moeite waard om dit in deze ruimte te benadrukken.

7. Lokal

Online Marketing bureau voor Zoekmachine optimalisatie (SEO), webdesign, Zoekmachine Adverteren (SEA) voor MKB

Een man-en-vrouw-duo creëerde het Lokal Hotel nadat ze manieren hadden bedacht om de Airbnbs waar ze verbleven en de gastvrijheid in het algemeen te verbeteren. Dit merk biedt hyper lokale accommodatie in de regio’s Philadelphia en Zuid-New Jersey.

Waarom deze Instagram bio sterk is

De Instagram-bio van Lokal Hotel beslaat veel terreinen. Het omvat een specifieke categorie, “boetiekhotels | cabins ‘in plaats van alleen’ hotel ‘, dus wie op zoek is naar deze specifieke ervaring, kan deze vinden en breidt dit uit met’ appartementsuites en huizen ‘.

Naast de locatie en de hashtag van het merk, wijst de bio op de Linktree waar gasten hun verblijf kunnen boeken, zich kunnen aanmelden voor de nieuwsbrief en meer.

Andere kleine bedrijven, vooral die in deze ruimte, kunnen een paar aanwijzingen uit deze biografie halen. Door al deze informatie gecentraliseerd te houden, kun je potentiële gasten betrokken en langer op je pagina houden.

8. GOODEE

Online Marketing bureau voor Zoekmachine optimalisatie (SEO), webdesign, Zoekmachine Adverteren (SEA) voor MKB

GOODEE is een top online marktplaats. Ontwerpers en ondernemers Byron en Dexter Peart richtten het bedrijf op om merken samen te stellen die er niet alleen goed uitzagen, maar ook goed uitblonken. Als zodanig werken ze alleen samen met ambachtslieden die prioriteit geven aan positieve ecologische of sociale impact.

Waarom deze Instagram bio sterk is

De GOODEE Instagram bio legt uit wat het bedrijf is (een samengestelde marktplaats) en de focus ervan (goed ontwerp en een goed doel). Net als ALOHA komt de verwijzing naar de B Corp-aanduiding van het bedrijf en 1% voor de Planet-certificering overeen met de missie en geeft aan de consument een signaal wat belangrijk is voor het bedrijf.

Dit is zowel oprecht als slim: 72 procent van de consumenten vindt het belangrijk om “te kopen bij bedrijven die hun waarden weerspiegelen”, aldus Retail TouchPoints.

Dus als jouw bedrijf waarden gedreven is, schroom dan niet om dat op te nemen in je marketing en berichtenuitwisseling. De klanten die je zoekt, zijn immers ook op zoek naar jou.

9. Rumpl

Online Marketing bureau voor Zoekmachine optimalisatie (SEO), webdesign, Zoekmachine Adverteren (SEA) voor MKB

Rumpl is actief in de buitenindustrie en helpt kampeerders en avonturiers warm te houden. Na een succesvolle lancering van Kickstarter, blijft het bedrijf groeien en breidt het zijn voorraad uit.

Waarom deze Instagram bio sterk is

Er zit schoonheid in de eenvoud van de Rumpl Instagram bio. Het noemt het bekendste item – dekens – en geeft een korte, herkenbare beschrijving van de materialen erin. Het bedrijf vermeldt ook zijn ‘Shark Tank’-uiterlijk en bevat een hashtag van het merk en een link naar een huidige weggeefactie.

Instagram wedstrijden zijn populair en kunnen je merkgroei helpen versnellen. Dit geldt vooral als je samenwerkt met een ander bedrijf en elkaars publiek kunt gebruiken. Het is iets waar je als klein bedrijf rekening mee moet houden (en het vervolgens natuurlijk in je eigen Instagram bio moet promoten!).

10. Letterfolk

Online Marketing bureau voor Zoekmachine optimalisatie (SEO), webdesign, Zoekmachine Adverteren (SEA) voor MKB

Dit bedrijf voor huisdecoratie produceert letterborden, tegelsets, papierwaren en meer. Een getrouwd stel richtte Letterfolk op, en het bedrijf heeft een grote aanhang ontwikkeld dankzij de zorgvuldig ontworpen producten en nationale pershits.

Waarom deze Instagram bio sterk is

In plaats van de Instagram-bio van het bedrijf te gebruiken om volgers ertoe aan te zetten bepaalde hashtags te gebruiken, nodigt Letterfolk zijn volgers uit om ze te bekijken door te zeggen: “Zie LF-producten in het wild”, gevolgd door relevante hashtags. Met behulp van deze hashtag kunnen consumenten zien hoe andere mensen hun producten gebruiken en weergeven. Door deze aanpassing aan te brengen, voelt het meteen meer community gericht aan.

Nog een opmerkelijk onderscheid: er staat in de bio dat Joanna en Johnny niet alleen een team zijn, maar ook een klein bedrijf.

Aangezien sommige shoppers specifiek bij kleinere bedrijven willen kopen, is dit een uitstekende manier om potentiële shoppers te bereiken. Als je je kleine bedrijf niet in je bio noemt, overweeg dan om deze toe te voegen en kijk of de betrokkenheid toeneemt.

5 tips voor het maken van de beste Instagram-bio voor uw kleine onderneming

Nu je voorbeelden hebt gezien van enkele van de beste Instagram-biografieën voor bedrijven, laten we de beste manieren samenvatten om de jouwe te laten opvallen.

1. Gebruik creatieve elementen

Sommige merken voegen emoji’s toe aan de mix in hun Instagram biografieën. Deze pictogrammen benadrukken niet alleen de persoonlijkheid van je merk, maar kunnen ook de leesbaarheid beïnvloeden. Dit kan de berichtgeving helpen opvallen. Je kunt dus proberen te besparen op kopiëren en de witruimte te vergroten door emoji’s op te nemen.

Merken kunnen ook lettertypestijlen wijzigen in hun Instagram biografieën. Dit voegt afwisseling toe. Zorg er echter voor dat het script leesbaar is en gebruik het niet te veel.

2. Toon de persoonlijkheid van je merk

Je wilt de persoonlijkheid van je merk vastleggen in de Instagram bio. Experimenteer met tekst, emoji’s en andere creatieve manieren om ermee te pronken.

Wees ook niet bang om een beetje te spelen en plezier te hebben met je volgers. denk aan de Instagram-bio van Drizly:

Online Marketing bureau voor Zoekmachine optimalisatie (SEO), webdesign, Zoekmachine Adverteren (SEA) voor MKB

Pas echter op dat je ‘sociale media’ niet als een excuus ziet om af te wijken van je vertrouwde merkstem. Een ziekenhuis dat bijvoorbeeld lachende emoji’s in zijn biografie gebruikt, zou niet geschikt zijn – en zou patiënten zelfs nerveus kunnen maken! Als alternatief voelt het zien van emoji’s op de BarkBox Instagram bio volledig in lijn met de leuke reputatie van het bedrijf.

Kort gezegd: ken je merk en ken je publiek.

3. Deel content gemaakt door klanten/ gebruikers

Je hoeft geen campagne te ontwikkelen om een hashtag te maken, hoewel het geen kwaad kan. Het maken van een hashtag die uniek is voor jouw bedrijf, is een goede manier om naamsbekendheid te creëren en jouw gemeenschap op te bouwen.

Maak een hashtag die je bedrijfsnaam bevat of de waardes weergeeft. Als je bijvoorbeeld #JustDoIt denkt, is de kans groot dat je hersenen naar Nike gaan.

Van daaruit kun je jouw klanten aanmoedigen om de hashtag op te nemen in hun sociale berichten en die door gebruikers gegenereerde inhoud (UGC) opnieuw te delen op jou kanalen.

Je kunt UGC ook gebruiken voor verhalen en andere inhoud. Stimuleer gebruikers om berichten met jouw hashtag te delen voor kortingen, prijsvragen of gewoon de mogelijkheid om ze mogelijk op je platforms te plaatsen.

4. Geef duidelijk het doel van je merk aan

Je hebt maar zoveel personages om mee te werken in je Instagram bio. Gebruik deze ruimte om duidelijk aan te geven wat je bedrijf doet en wees direct in de vraag. Bijvoorbeeld:

  • Wil je een community opbouwen? Voeg je merk-hashtag toe en vraag volgers om deze te gebruiken.
  • Ben je op zoek naar nieuwsbriefabonnees? Voeg een link toe aan je bio.
  • Wil je meer verkopen? Voeg een Linktree toe die naar meerdere productpagina’s verwijst, zodat gebruikers kunnen vinden wat ze zoeken.

Wat je doel ook is, wees er duidelijk over.

5. Voeg links, hashtags en meer toe

Je hebt een harde stop als het gaat om personages in de bio zelf. Er zijn echter opties om meer details over je bedrijf uit te breiden en zelfs om je andere bedrijven of persoonlijke pagina’s te crosspromoten. Overweeg om het volgende op te nemen:

  • opzettelijke oproepen tot actie (CTA’s)
  • Instagram handvatten voor jouw andere gerelateerde merken
  • Je locatie en openingstijden als je een fysieke winkel hebt
  • Jouw Contact Informatie
  • Jouw merk-hashtag
  • links naar actuele aanbiedingen of prijsvragen
  • een Linktree (of vergelijkbare) link die lezers naar andere inhoud leidt

Conclusie

De beste Instagram biografieën passen authentiek bij je merk en dienen je gebruikers.

Als je de biografieën bekijkt van de pagina’s die we hebben vermeld, kun je een idee krijgen van wat er over de hele linie werkt. Kijk ook wat jouw concurrenten doen en wees niet bang om met verschillende formaten te experimenteren.

Social media is een belangrijk aspect van digitale marketing. Ons bureau kan je helpen als je problemen ondervindt bij het ontwikkelen van een social media strategie. We bieden ook hulp bij contentmarketing en SEO.

Nadat je jouw profiel een opfrisbeurt hebt gegeven, kan Instagram een krachtige marketingtool voor je bedrijf zijn. Dus hou je er niet aan vast om er het werk in te steken.

Wat vind jij leuk aan de Instagram biografieën van je favoriete merken?

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Wil je meer websiteverkeer?

Bij Visual District zijn we vastbesloten om een bedrijf te laten groeien. Onze enige vraag, is dit jouw bedrijf?

    Over Visual District

    Bij Visual District zijn we vastbesloten om een bedrijf te laten groeien. Onze enige vraag, is dit jouw bedrijf?

    Wil je meer websiteverkeer?

    Bij Visual District zijn we vastbesloten om een bedrijf te laten groeien. Onze enige vraag, is dit jouw bedrijf?